۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۳۶

درخواست جنبش عدم تعهد از شورای امنیت در خصوص تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

درخواست جنبش عدم تعهد از شورای امنیت در خصوص تجاوز هوایی رژیم صهیونیستی به سوریه

جنبش عدم تعهد از شورای امنیت سازمان ملل در خواست کرد تا به مسئولیتهای خود در قبال تجاوز هوائی رژیم اسرائیل علیه سوریه عمل کند .

به گزارش خبرگزاری مهر، جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه ای اقدام تجاوز کارانه رژیم اسرائیل  علیه سوریه را محکوم کرد و آن را نقض آشکار  اهداف و اصول منشور ملل متحد خواند .

جنبش عدم تعهد در این بیانیه که توسط مرکز هماهنگی این جنبش در نیویورک صادر گردیده است ، ضمن محکوم نمودن اقدام رژیم اسرائیل در تجاوز به حریم هوائی سوریه و حمله به تاسیسات این کشور ،از شورای امنیت سازمان ملل در خواست کرد تا اقدامات ضروری را برای جلو گیری از تکرار ان بعمل آورد .

مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد تاکید کرد : در اثر حملات رژیم اسرائیل ، تخریبهای گسترده ای در برخی تاسیسات متعلق به نیروهای نظامی سوریه و در مناطق مسکونی نزدیک آن بوجود آمده  و باعث کشته و مجروح شدن تعداد زیادی از نظامیان و غیر نظامیان گردیده است .

جنبش عدم تعهد خاطر نشان ساخت : این جنبش  اقدام رژیم اسرائیل را نقض آشکار قوانین بین المللی ، تجاوز به حاکمیت سوریه و نقض اصول و اهداف منشور ملل متحد می داند .
مرکز هماهنگی جنبش عدم تعهد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل خواست تا به مسئولیتهای خود در محکوم نمودن این تجاوز رژیم اسرائیل علیه سوریه عمل کند و اقدامات ضروری را برای جلوگیری از تکرار این گونه حملات بعمل آورد .

جنبش عدم تعهد همچنین از شورای امنیت سازمان ملل درخواست نمود تا رژیم اسرائیل را بخاطر اقدام به تجاوز و عواقب آن بواسطه اجتناب از بدتر شدن شرایط در منطقه از جمله احتمال ایجاد  جنگ گسترده منطقه ای که صلح و امنیت بین المللی را تهدید کند ،وادار به پاسخگوئی نماید.



 

کد خبر 2049926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha